Khamis, 24 September 2009

’Api’ Yang Tetap Menyala

Jerteh, BESUT – Lee Ting Wan, 64, (gambar) atau yang lebih ’glamour’ dengan panggilan ’Api’ adalah seorang ahli Kelab Penyokong PAS yang sangat komited, bahkan beliau telah menjadi penyokong dan pengundi PAS sebelum dari Kelab Penyokong ditubuhkan.

Dari dahulu sehingga sekarang, dimana sahaja program umum PAS diadakan, pasti kakinya sampai untuk mendengar ceramah, taklimat atau hadir memberikan sokongan moral.

”Saya nak beri semangat, lawan tetap lawan,”katanya ketika ditemui pada Majlis Sambutan Eidul Firi PAS Kawasan Besut yang diadakan di perkarangan PAS Besut, di bandar Jerteh, Khamis, 24 September.

Dengan menyangga tongkat dicelah ketiak kanannya, Api melangkah dengan dipimpin oleh temannya, hadir ke majlis tersebut.

Beliau yang mengidap ’kencing manis’ terpaksa menjalani rawatan dan menyebabkan kaki kanannya terpaksa di potong beberapa bulan lalu.

”Bage Pine, kito tak leh kato, tapi Bi-en sakit, alek kito sedak (Bagan Pinang, kita tak boleh nak kata, tapi BN sakit, sebelah kita (PAS) sedap),”komen Api dengan loghat Besut apabila ditanya tentang peluang PAS dalam pilihanraya kecil (PRK) Bagan Pinang.

Beliau yang tidak pernah ketinggalan dalam mana-mana kempen pilihanraya kecil, walau bagaimana terpaksa menjawab ’kito tak leh gi’ apabila ditanya samada beliau akan turun membantu kempen di PRK Bagan Pinang.

Keadaan kaki palsunya yang baru digunakan menyebabkan beliau yang sudah agak lemah, tidak begitu selesa untuk berjalan jauh. (gambar kanan - Ketua Dewan Ulamak PAS Terengganu Dato' Ustaz Hussein Awang bersalaman dengan Api)

Namun, berbanding dengan warga yang seusia dengannya, ’Api’ benar-benar umpama api yang terus menyala dalam memperjuangkan keadilan dan menerima perjuangan PAS sebagai landasan perjuangannya.

Cerita lanjut dan Video di http://www.buletinonline.net