Ahad, 30 Ogos 2009

Keputusan PRK 7-0 : Rakyat Dah Getek Kata Nizar

"Getek satu perkataan loghat perak yang begitu popular di kalangan orang perak. Perkataan ini membawa maksud benci yang teramat sangat dan mungkin seerti dengan perkataan meluat.

Dan itulah perkataan yang digunakan oleh YB Dato Seri Nizar dalam menghuraikan perasaan masyarakat setelah 7 PRK yang diadakan. Beliau berkata demikian semasa menyampaikan kuliah subuh di masjid jamek lama gopeng pagi tadi - 29 ogos 2009.


Banyak yang diperkatakan oleh YB Nizar dalam kuliah subuh kali ini yang semestinya semacam menjadi wajib hukumnya bila berada di gopeng beliau akan menyelitkan ayat-ayat rawa beliau.

Berikut di paparkan laporan seorang sahabat di blognya tentang kuliah subuh YB Nizar. (Maaf pohon keizinan abg lee)

Tegas beliau "Kini Sindrom Getik (Meluat/Benci) telah menular dikalangan masyarakat di Negara ini,disebabkan sikap egostik pemimpin Umno dan kekerapan mereka membelakangi suara dan kehendak rakyat masa kini.Kekalahan yang memalukan mereka dalam PRK di Bukit Gantang,Kuala Terengganu,Manek Urai,Bukit Selambau dan yang terkini di Permatang Pasir adalah isyarat jelas daripada rakyat dalam Merealisasikan "Kegetikan" mereka terhadap kerajaan BN ini,"Katanya.


Apabila ditanya mengenai Pembubaran DUN pada bulan November ini.Beliau menyatakan bahawa "Pembubaran DUN" mesti dilakukan oleh kerajaan Zambry.Ini kerana persidangan DUN pada 7.5.09 akan cukup tempoh 6 bulan pada tarikh 7.11.09.

Oleh yang demikian,Persidangan DUN mesti diadakan.Sekiranya pihak Kerajaan BN tidak melakukannya,maka belanjawan negeri tidak dapat dibentang,dibahas dan diluluskan oleh dewan,ini akan menyebabkan 7800 kerajaan negeri Perak tidak dapat dibayar gaji pada tahun hadapan dan segala peruntukan kerajaan negeri kepada penduduk negeri Perak juga akan terhenti dan akan menyebabkan berlakunya kepincangan dalam setiap sistem pentadbiran di negeri Perak ini.

Beliau juga ada menyatakan,terdapat beberapa Ahli Parlimen Umno yang berjumpa beliau semasa sidang di Parlimen yang mereka juga berharap agar DUN Perak dibubarkan kerana kemelut yang melanda Perak akan bertambah kusut sekiranya Pembuburan tidak Dilakukan.

Sudah 7 Pilihanraya Kecil diadakan,semuanya berpihak kepada PR..dan rakyat berpuashati dengan setiap keputusan,kerana ini adalah kehendak rakyat.Untuk itu sudah semestinyalah Kerajaan Zamry peka dan bukannya Pekak tentang kehendak dan keresahan rakyat Perak masa kini.

dipetik dari

http://sendiri-mau-ingatlah.blogspot.com/"