Rabu, 26 Ogos 2009

SYUKUR PAS MENANG LAGI DAN LAGI

PERMATANG PAUH – Tepat jam 7.31 petang, Calon PAS Ustaz Salleh Man yang mewakili Pakatan Rakyat diisytiharkan menang kerusi DUN Permatang Pasir mengalahkan calon UMNO/BN Rohaizat Othman.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan, calon PAS/Pakatan Rakyat Mohd Salleh Man mendapat 9,618 undi, meninggalkan calon UMNO/BN Rohaizat Othman dengan 5,067 undi.

PAS menang dengan majoriti besar, walaupun merosot beberapa ratus undi daripada keputusan yang dicapai pada pilihan raya umum tahun 2008.Dengan keputusan itu, Ustaz Salleh yang telah bertarung enam kali mewakili PAS akhirnya di berikan kemenangan atas berkat usaha dan istiqamahnya dalam perjuangan.

Keputusan pilihanraya tersebut juga merupakan satu rekod baru Pakatan Rakyat mengalahkan BN kali yang ke tujuh, setelah kali terakhir menang pada pilihanraya kecil DUN Manek Urai.

Keputusan pilihanraya tersebut juga merupakan satu rekod baru Pakatan Rakyat mengalahkan BN kali yang ke enam, setelah kali terakhir menang pada pilihanraya kecil DUN Manek Urai.

Ia juga akan terus menyebabkan UMNO/BN ketinggalan dan menolak semua dakwaan pemimpin UMNO/BN bahawa mereka berupaya mencapai keputusan yang lebih baik di Permatang Pasir.

Ustaz Salleh Man menyifatkan kemenangan yang dicapai adalah kemenangan semua pihak yang turut membantu merealisasikan kemenangan DUN Permatang Pasir.

"Kejayaan ini adalah kejayaan semua" kata YB Salleh Man ketika menerima keputusan penuh undian PRK N11 di Markas Induk Permatang Pasir lebih kurang jam 6:50 petang tadi dengan diiringi sorakan takbir oleh para penyokong Pakatan Rakyat yang memenuhi Markas Induk PRK N11 Permatang Pasir.

Ustaz Salleh Man mencapai 4,551, kurang 882 daripada yang diperolehi oleh bekas ADUN Allahyarham Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman yang mendapat majoriti 5,433 undi.
Jumlah mereka yang keluar mengundi merosot hampir 10 peratus kali ini kepada 73.1 peratus berbanding 82.6 peratus pada Mac 2008.